23 Oktober, 2011

Kak Nita hendak pergi India

Dua bulan lepas isteri saya minta izin untuk mohon Training Program on Fertilizer Quality Control di Faridabad, India selama sebulan 5 hari. Tanpa was-was, saya izinkan. Terperanjat Kak Nita. Tapi izin bersyarat. Mana tau nanti saya kena kursus ke luar negeri lagi, dia pun mesti bagi greenlight.

Saya izinkan sebab nak tingkatkan kerjaya, perlu ambil peluang yang boleh meningkatkan profesionalisme kita. Kena tambah nilai kita sebagai pegawai. Bila ada peluang tambah ilmu, kena rebut.

Isteri saya bertolak lepas raya haji. Selamat, tak payah balik kampung. Jimat bajet.

Nasib baik juga dah dekat cuti sekolah. Susah-susah duduk kat Cheras dengan abah. Masalahnya siapa pulak nak bagi arnab makan. Habis bunga yang kembang di taman tak bersiram.

Masalah yang paling besar nanti nak jemput bibik pagi-pagi buta sebelum saya pergi kerja. Pagi-pagi bibik takut datang sendiri. Dia kata banyak anjing. Saya pula kena keluar rumah sebelum 6.30 pagi untuk sampai ke pejabat di Genting Highlands sebelum jam 8.00. Nasib baik MRR2 tak sesak lagi di Pandan Indah.

Lama jugak sebulan 5 hari tu. Kesian pada anak-anak terutamanya Aira yang baru setahun tercari-cari mamanya. Papanya pulak sebulan peluk bantal. Apuu, kata orang Iban.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan