19 Disember, 2011

Taj Mahal memang mahal

Saya sepatutnya ke India pada 8 December, 2011 untuk menziarahi isteri dan berbulan madu di Agra. Banyak sekali halangannya.

Dua minggu sebelelumnya saya sangat sibuk di pejabat dengan analisis kajian dan penganjuran simposium. Ini menyebabkan saya menangguhkan permohonanan visa saya di Kedutaan India. Satu kesilapan berharga RM 1010 untuk tiket Air Asia baru ke Delhi.  Saya pergi ke pejabat yang mengurus visa di Bangunan Straight Building, Leboh Pasar pada hari Selasa, 6 Disember. Sampai-sampai, bangunan ditutup. Cuti Muharram di India (Mereka cuti sempena 10 Muharram). Saya mula panik. Saya jangka saya buat visa pada hari Selasa dan hari Rabu boleh ambil Visa yang sudah siap diproses. Saya lebih terkejut lihat kenyataan di pintu bangunan menyatakan visa hanya boleh diambil selepas 3 hari bekerja. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan